دریچه منهول

ساخت وبلاگ

 

دریچه منهول را می توان با توجه به عمق آنها به سه نوع طبقه بندی کرد:

 

  • منهول کم عمق
  • منهول معمولی
  • منهول عمیق

 

دریچه منهول کم عمق

منهول کم عمق

عمق منهول کم عمق از 75 سانتی متر (2') تا 90 سانتی متر (3') داده شده است. در ابتدای انشعاب فاضلاب یا در مکانی که برای ترافیک سنگین استفاده نمی شود ساخته می شود. یک پوشش نور در بالای آن ثابت شده است. به آن اتاق بازرسی نیز می گویند.

 

دریچه منهول معمولی

منهول معمولی

عمق یک منهول معمولی کمتر از 90 سانتی متر نیست و می تواند تا 150 سانتی متر در خط فاضلاب ایجاد کند. این نوع منهول ها معمولاً با پوششی سنگین در قسمت بالا ارائه می شوند. به طور معمول به شکل مربع یا مستطیل ساخته می شود.

 

دریچه منهول عمیق

منهول عمیق

عمق منهول عمیق بیش از 150 سانتی متر است. این منهول ها عموماً به شکل دایره ای هستند که قطر آن می تواند در عمق منهول متفاوت باشد. اندازه به تدریج از بالا به پایین افزایش می یابد و امکان پایین آمدن فراهم می شود. این نوع منهول ها معمولا با روکش بسیار سنگین در قسمت بالا ارائه می شوند.

 

 

دریچه منهول ...
ما را در سایت دریچه منهول دنبال می کنید

برچسب : دریچه منهول,ساختاری دریچه منهول, نویسنده : محمد manholevalve بازدید : 486 تاريخ : سه شنبه 23 فروردين 1401 ساعت: 16:28

سرپوش‌های منهول برای ما چنان منظره‌ای روزمره هستند که تقریباً نمی‌توانیم آن‌ها را کاملاً ببینیم. ظاهر معمولی آنها اهمیت آنها را کم نمی‌کند، و آنها نقشی حیاتی در دسترسی آسان آژانس‌های بزرگراه‌ها و شرکت‌های خدمات شهری به تاسیسات زیرزمینی و لوله‌کشی دارند. زیر روکش ها میزبان طیف وسیعی از تجهیزات برای خدمات مختلف مانند تامین تلفن، برق و گاز و همچنین لوله های آب و فاضلاب هستند.

در حالی که منهول ها ضروری هستند، به شدت مستعد مشکلاتی مانند نشتی هستند. قرار گرفتن در معرض آب و هوا و فرسایش و آسیب های ناشی از ترافیک جاده ها، ممکن است در تجهیزاتی که در آن قرار دارند، مانند لوله هایی که فاضلاب را مدیریت می کنند و جریان آب را مدیریت می کنند، دچار مشکل شوند. اگر این لوله ها نشت کنند، آب فقط می تواند به سمت بالا برود، جایی که در نهایت به زور از چاه خارج می شود و باعث آب های سطحی و سیل می شود.

شرایطی که در آن نشت ممکن است رخ دهد عبارتند از:

  • اتصالات خشک: هنگامی که سیمان جدید روی سیمان قدیمی قرار می گیرد، فضای خالی بین این دو ایجاد می کند که در آن آب نشتی می تواند جمع شود.
  • اتصالات ضد آب نادرست مهر و موم شده اند.
  • لوله های آسیب دیده، خورده یا ترک خورده؛
  • شیرهای قدیمی، آسیب دیده یا معیوب می توانند آب نشت کنند.
  • روکش‌های منهول قدیمی یا فرسوده که به‌درستی دریچه‌ها را آب‌بندی نمی‌کنند.

شرایط نامساعد جوی می تواند باعث خرابی لوله ها و منهول ها شود. یک نشتی کوچک می تواند مدت ها قبل از اینکه متوجه شود اتفاق بیفتد، اما در دوره های آب و هوای نامساعد، ممکن است راحت تر دیده شوند زیرا آب و آسیب ناشی از آنها بیشتر قابل مشاهده است. اگر لوله کشی با مقادیر زیادی آب اضافی ناشی از طوفان های طولانی مدت یا سیل مواجه شود، منهول ها می توانند به سرعت پر شوند و هر سرریزی منجر به مشکلاتی برای کاربران جاده و آژانس های بزرگراهی خواهد شد.

چگونه می توان نشت آب از دیوارها را تشخیص داد؟ چگونه می توان نشتی در منهول ها و لوله های اطراف آن را بررسی و شناسایی کرد؟

پاسخ در فناوری جدید و نوآورانه ما نهفته است، که به طور خاص برای ارائه تحقیقات غیر تهاجمی از طریق تجهیزات اسکن مادون قرمز، برجسته کردن نقاط ورودی آب زیرزمینی و مشخص کردن محل این نقاط ضعف طراحی شده است تا به سرعت برطرف شود. ما همچنین هرگونه لوله کشی را در داخل و اطراف دیواره منهول برای نشانه های نشتی اسکن می کنیم.

اگر نشتی در لوله‌کشی شما قابل شناسایی نباشد اما هنوز آب زیرزمینی وجود داشته باشد، ممکن است نشتی خارج از دیواره منهول یا حتی بسیار پایین‌تر در لوله‌کشی باشد. در این مورد، ما تحقیقات بزرگتری را انجام خواهیم داد، که طی آن کارشناسان نشت یابی ما گاز را از طریق شبکه لوله مشکوک از یک مکان دورتر پمپ می کنند. اگر نشتی وجود داشته باشد، گاز از آن خارج می شود و نشتی شناسایی می شود.

اگر شما مسئول تعمیر و نگهداری منهول ها هستید یا نگران این هستید که در یکی از لوله های اطراف خود نشتی داشته باشید، هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید و ترتیبی دهید که منهول های خود را اسکن کرده و مطمئن شوید که آنها در برابر سیل باقی می مانند.

دریچه منهول ...
ما را در سایت دریچه منهول دنبال می کنید

برچسب : دریچه منهول,دریچه نشتی, نویسنده : محمد manholevalve بازدید : 207 تاريخ : شنبه 20 فروردين 1401 ساعت: 14:00